HTML

Kommunikáció-kultúra-közösség

2009.07.02. 10:24 nele

Mitől jó egy szlogen?

Címkék: reklám

Az új TUI-reklám (egy elemzés róla itt) láttán ismét elgondolkodtam, vajon mitől működik jól egy szlogen. A téma iránt kutatva találtam egy oldalt, ahol összegyűjtötték a legismertebb német és angol nyelvű szlogeneket. Számomra nagyon meglepő volt, milyen szimplák és mennyire nélkülözik a kétértelműségeket, a humort, a nyelvi játékokat a toplista elején szereplő győztesek:


1. Müllermilch: Alles Müller... oder was?
2. Otto...find' ich gut.
...
9. Media Markt: Ich bin doch nicht blöd! (Hülye azért nem vagyok!)
14. Ikea: Wohnst du noch oder lebst du schon?
15. McDonald's: Ich liebe es.

A Németországban legérthetőbb, legismertebb angol szlogenek közül a "Feel the difference" (Ford), "Impossible is nothing" (Adidas) és a "Freedom of speech" (Base) viszik el a pálmát.

Úgy tűnik, mintha az érzelmiségnek, a kiejtett mondatok ritmusának és valamiféle szimmetriának lenne abban nagy szerepe, hogy ezek a szlogenek évekkel megjelenésük után is megmaradtak a fejekben.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://komm.blog.hu/api/trackback/id/tr591221650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása