...címmel közölt interjút a ZEIT német hetilap Jo Wedeniggel, a müncheni "webgerillas" alternatívreklám-ügynökség közösségi média-szakértőjével az Apple Tablet körüli felhajtás kapcsán.
Wedenigg szerint az Apple kampányaira jellemző, hogy az átlagosnál kevesebb információt adnak ki, bizonyos adatokat azonban készséggel terjesztenek, mint például a fejlesztések vagy szabadalmak bejegyeztetését. Mindezzel elérik, hogy a bloggerek és rajongók vad spekulációkba kezdjenek a következő termékre vonatkozólag. Jellemző stratégia, hogy telefonon szivárogtatnak ki információkat vagy mellékmondatokban utalgatnak újságíróknak, ahogy az Apple volt marketingese, John Martellaro is beszámolt erről. Mindez nem jelenti azt, hogy az Apple nem uralja kommunikációját: költséges monitoring-rendszerük jóval túlmutat egy egyszerű sajtófigyelésen. Buzz- és vírusmarketingről és Steve Jobs személyes e-mailjéről is szó esik a cikkben.